søndag den 15. oktober 2017

At være på kaffebar i Roskilde





Der ligger en meget hyggelig kaffebar i Roskilde.
Kaffekilden, hedder den,
og her var Sofie og jeg forbi i fredags :-)

Jeg har tidligere været der et par gange med min søn. Christian,
og det er SÅ hyggeligt et sted.

Indrettet i retrostil, og med bløde komfortable, gamle møbler,
hvor man sørme sidder godt :)






Min store Sofie-pige nød også rigtigt omgivelserne.




Sofie valgte kage og smoothie og jeg valgte varm kakao med flødeskum og en croissant med chokolade,
og uhmmmm, hvor smagte det godt.












Der står også en gammel pladespiller og der er masser af plader at vælge imellem.




Kan I se, hvilken plade der ligger i grammofonen?
En plade fra Polar studiet.
Og hvilket kendt band udgav LP plader fra Polar studiet?
Lige præcist :-)
Det var nemlig Abba, der sammen med deres manager, Stig Anderson, ejede dette pladestudie.

Så pudsigt at det lige er en Abba-plade, der ligger i grammofonen :-)
Elsker jo STADIG Abba ligeså meget, som da jeg var en lille pige :-)




Så fint med en lille brugsvejledning.
Der er jo ikke mange unge mennesker, der ved, hvordan man betjener en grammofon i dag.

Jeg kan huske, da jeg fik min første grammofon :-)
Det var en lille rejsegrammofon, og jeg var SÅÅÅÅ glad for den.




Virkelig smart lavet med dette lille klapbord,
som er en del af døren.




Mange forskellige gamle møbler giver Kaffekilden en hel særlig stemning,
og der er ikke noget at sige til, at den er meget populær,
og at folk sidder her i L A N G tid :-)





Fine små kort til fri afbenyttelse :-)

Nu var det tid til at komme videre ud i Roskilde's gader og shoppe lidt :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar