onsdag den 6. september 2017

Grønt i vindueskarmen





Allerede lille lørdag, som altså er midt på ugen, til de af Jer, der ikke lige kender det begreb :-)

Selv stødte jeg første gang på udtrykket på en svensk blog,
hvor det er meget udbredt.
Fint begreb, tænker jeg.





September betyder efterår, 
og jeg er så småt gået i gang med at tænke over,
HVOR jeg skal gøre af alle de grønne planter,
der har stået ude på terrassen siden foråret.




Her i weekenden kom denne fiiiiiine kaktus ind,
og blev placeret i en skøn krukke, som jeg købte på Broste Copenhagen lagersalg for flere år siden.

Jeg tror kaktussen's navn er Opuntia titania.
Det bedste ved den er, at den IKKE har pigge,
men derimod har store, og meget tykke blade,
som jeg ELSKER at røre ved.

Jeg købte den i vores lokale Fakta,
og er rigtig glad for den.




Nu står den her i vindueskarmen i køkken alrummet, 
sammen med min lille Musehaleaks,
og det bedste er, at jeg kan sidde ved spisebordet,
og nyde synet at disse to grønne planter,
når alt er visnet udenfor.





Dejligt med noget grønt at kigge på i vindueskarmen, ikke?

Nu skal jeg bare finde lige så gode placeringer til de andre planter.
Puhaaaaa.
Det må komme lidt ad gangen, må det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar