tirsdag den 22. august 2017

Kan I mærke det?






Kortere dage, træer og buske, der smider bladene, 
nødvendigheden af at tænde lamperne om morgenen.

Det er ved at blive efterår, er det.

Øv, øv og atter øv.

Hvor BLEV sommeren dog af, spørger jeg bare.





Er spændt på, hvordan min brudeslør klarer vinteren.

Lige nu står den i FULDT flor og er så fin.





De gule og brune farver på bladene
viser at efteråret er sat ind.




Nogle af mine grønne planter blev sat udenfor i foråret,
og det varer nok ikke længe før de skal indenfor at stå igen.




Som I måske ved, har jeg en del klematisser i haven,
og som blomstrer fra forår til sen efterår.




Den mest almindelige, tror jeg, er denne lilla klematis,
som også er den ældste jeg har.

Den blomstre over en LANG periode,
og nye skud kommer frem helt til langt inde i efteråret.





For mig, som ikke er vildt begejstret for efterår og vinter,
er det sandelig en trist tid, vi går i møde.

Det eneste positive er da, at man kan fyre op i brændeovnen,
og tænde stearinlys, og sidde og hygge sig med en god kop varm kaffe eller te.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar