torsdag den 20. juli 2017

Små babyer (stiklinger) og malerarbejde






Jeg elsker at vågne tidligt om morgenen,
lave en kop kaffe og sætte mig ud i haven,
og bare nyde freden og roen.

Men denne gang nåede jeg kun ½ kop kaffe,
for så fik jeg lyst til at luge lidt ud i min store pilea peperomiodes,
som jeg nu har haft i en del år,
og allerede har fået MANGE stiklinger ud af.

Det er utroligt, så godt den trives hos mig,
men jeg er jo også MEGET glad for den,
så måske det har betydning :-)

I hvert fald ville jeg lave to små stiklinger til Christian's fine lejlighed,
og det var SÅ hyggeligt at stå at rode med,
men solen skinnede og fuglene pippede.





Så fine små babyer.




Kaffekoppen er som altid lige i nærheden.
Der skal jo HYGGES her :-)







Her på dette billede kan du tydeligt se,
at jeg sagtens kunne have lavet mange flere stiklinger,
da det vrimler med små babyer.

Det bliver bare en anden dag,
for mere var der ikke tid til i første omgang :-)




Se lige engang, hvem der holde mig med selskab.




I skal da lige se "vores" lille due,
som trofast kommer hver dag og får lidt mad.

Den er så sød og meget sky,
så det kræver at jeg forholder mig nogenlunde roligt,
hvis jeg gerne vil studere den,
eller sågar tage billeder.




Jeg lægger altid frø specielt til den
lige under fuglefoder dimsen,
der hænger fra taget af skuret.

Jeg synes nemlig det er synd,
hvis den kun skal have de andre fugles rester :-)

Godt at vores lille Freja vaps sov,
for hun KAN altså IKKE lade være med at gø af den stakkels due,
selvom hun HVER gang får at vide,
at det MÅ hun IKKE.




Se engang min fine agave,
som jeg købte i Italien sidste år.

Den er så fin, altså,
og ser ud som om den trives fint i den danske sommer.




Kl. 10.00 var vi hos Christian,
og kunne fortsætte malerarbejdet.

Her er Christian i gang med at skrue beslagene på køkkenlågerne.




Sofie-pigen har også travlt.
Hun er nemlig i gang med at vaske altanen ned,
så alt ser pænt og fint ud.




Jeg selv startede med at male de to små krukker,
som de små pileaer skal plantes over i.




Lågerne manglede kun at blive malet anden gang indvendigt,
og det er altså nemmere at gøre, når de er sat op.




Nu kan man snart godt fornemme,
hvordan det kommer til at se ud :-)




Pause og frokost var der også tid til,
og Sofie synes da lige, at hun skulle lave ansigt til hendes mor :-)
De sidder i øvrigt og spiller Crossy Road :-)

Dagen sluttede af med hyggesnak og kaffe med Camilla,
som bor i samme opgang som Christian,
og som er en rigtig søde ung pige.

DET VAR EN RIGTIG DEJLIG DAG :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar