søndag den 2. juli 2017

Et magisk sted







Sååå lang tid siden,
jeg ved det godt,
men der skete så meget, og tiden var knap,
så jeg fik ikke prioriteret blogindlæg.

Siden sidst har vi holdt fødselsdag for Sofie,
været til studentergilde,
været til en stor fødselsdag med livekoncert i baghaven,
og jeg har været på kursus i Holland fra søndag den 25. juli til torsdag den 29. juli.

Henrik og Sofie hentede mig på hotellet i Holland,
og straks gik turen videre til Sydfrankrig.

Og HVILKET magisk sted, her er!! :-)

Såå smukt og med de mest fantastiske bjerge og alper.
Et landskab, der helt tager pusten fra en,
så smukt er det.

Vi ankom i fredags, og skal være her til i morgen tidlig, mandag.

Herefter går turen videre til Italien,
først Milano og dernæst Gardasøen,
hvorefter turen går hjemad,
med et stop i Goslar ved Harzen.


Sååå dejligt.

Og i går startede Tour De France!!!!!!
Livet kan ikke være bedre :-)


Men nu skal I se billederne fra Sydfrankrig.
Vi bor på Les Deux Alpes,
som er et helt fantastisk sted.







Bjergkæder overalt,
hvor man end vender og drejer sig.
Luften er helt klar og ren,
og en naturlig træthed indfinder sig om aftenen,
efter at have været ude og gå hele dagen :-)




På vej fra hotellet og ned af bjerget måtte vi lige stoppe og,
og tage dette billede.

Det kan ikke gengives på billeder,
HVOR smukt og storslået, 
det egentlig er.

Men en fornemmelse får I da, ikke?




Henrik og Sofie foran én af bjergkæderne.




Og Henrik og moi måtte også lige fotograferes.





Landsbyen, som ligger neden for Les Deux Alpes,
er simpelthen så smuk.
Se bare en baggrund :-)




Den ene hyggelig restaurant og cafe efter den anden,
og det var helt svært at vælge,
hvilken en vi skulle indtage frokosten på.




Man kunne både se og mærke,
at det er et område,
med STOR interesse for cykelløb.

La Marmotte cykelløbet,
som foregår i dag, søndag,
var centrum for byen,
og der var et vælg af cyklister.

Henrik deltager også i løbet,
og tog afsted allerede kl. 5 i morges,
så han havde god tid til at finde en parkeringsplads,
samt cykle hen til startområdet.

Sofie og jeg blev tilbage,
tog en sen morgenmad på hotellet,
og skal snart ud af døren,
ned til den nærliggende landsby og shoppe lidt.






Jeg kunne have købt ALLE ostene her,
for hold op, hvor duftede det godt,
for én som ELSKER ost :-)





Denne fine lygtepæl måtte jeg altså lige fotografere.
Er den ikke bare FLOT :-)









Der var mange smukke steder,
hvor man kunne sidde og nyde omgivelserne.

Dette lå lige over for restauranten,
hvor vi senere spiste frokost.





Og her sidder vi så.
Med en formidabel udsigt til landsbyen og de bagved liggende bjerge.




Vi valgte alle pastaretter.
Jeg valgte spaghetti carbonara,
og Sofie og Henrik valgte spaghetti bolognese.

Og det smagte SÅÅÅ godt :-)







Beklager billederedigeringen,
men kan ikke få mit program til at virke,
så jeg har været nødt til at downloade et andet program,
som jeg endnu ikke kender så godt.

Det kan vist kun blive bedre, tænker jeg,
men billeder og et blogindlæg er der trods alt :-)


Há det godt, alle sammen

Vi ses :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar