lørdag den 10. juni 2017

At fylde rundt - Er 50 år noget at fejre???




Jeg har jo slet ikke fået vist Jer billederne fra min fødselsdag,
så det må jeg lige råde bod på nu :-)



At fylde rundt.
Det gjorde jeg i år.

Den 28. maj 2017 blev jeg 50 år!!!!!



50 år lyder altså vældig fælt i mine ører,
og længe var jeg i tvivl om,
hvordan - og sågar OM - jeg skulle holde fødselsdag i år,
for ER det EGENTLIG noget at fejre, sådan at blive 50 år???


Men til sidst - og ret sent - besluttede jeg,
at selvfølgelig skulle jeg fejre min fødselsdag,
så invitationer blev sendt ud
(i starten af maj!!!!)
og jeg begyndte at glæde mig til dagen, trods alt :-)





Eftersom invitationerne blev sendt ud så sent som tilfældet var,
kom der afbud fra 12 af de i alt 42 indbudte, som desværre ikke kunne komme.

Men det var jo min egen skyld!
Jeg kunne jo bare været kommet ud af starthullerne noget før.

Denne flotte buket i PRÆCIST mine farver
blev leveret dagen før, om lørdagen, 
fra min svigerinde, Henrik's storesøster, og hendes mand,
som var nogle af dem, som desværre ikke kunne komme til min fødselsesdag.




ER den ikke bare flot,
og den holdt sig flot i HELE 2 UGER,
men jeg skiftede også vand hver anden dag,
så den kunne holde sig så længe som muligt.




Fødselsdagen blev holdt i disse dejlige omgivelser.

Brunch på Restaurant La Rustica på Ro's Torv på deres tagterrasse.

En italiensk restaurant var et perfekt valg til mig,
som elsker alt ITALIENSK :-)




Jeg havde selv blomster med.
Smukke, smukke kala'er i en mørk lilla/bordeaux farve,
sat sammen med akalejer og efeu fra haven.

Enkelt og smukt!




Store planter med hortensia og høje grønne planter
bidrog til at skabe en flot og stemningsfuld oase.




Alt var så fint, og jeg kunne ikke have ønsket mig et bedre set-up til min fødselsdag :-)




Udsigten fra den ene ende af terrassen
ud til Københavnsvej med den smukke statue af Dronning Margrethe den første.

Billedet havde været helt perfekt,
hvis det ikke var for den grimme grafitti på huset overfor :-(

Synd at der er nogle, der synes at det er ok at ødelægge bygninger med sådan noget skidt.




Roskilde Domkirke skimtes i det fjerne :-)

Ét af byens smukkeste vartegn.




Sofie og jeg er her i gang med at ordne de små buketter af blomster til bordet.




NU er vi færdige, synes Henrik at tænke.
Er det ikke fint? :-)




Sofie gik lige så meget op i at bordet var fint,
som jeg selv :-)




Den sidste vase bliver stillet på bordet,
og jeg er bare SÅ tilfreds med det hele,
og GLÆDER mig til at gæsterne kommer :-)

Mit fødselsdags outfit var en jumpsuit fra mærket Aéryne i grønne, hvide og sart lyserøde farver.
De flotte trompetærmer, og de to bindebånd i ryggen gør den helt, helt speciel.

Dertil høje blå sandaler, som jeg dog hurtigt skiftede ud med mine guld klipklappere fra Ilse Jacobsen :-)
Så kan jeg nemlig gå MEGET hurtigere, og det kan jeg godt lide :-) :-) :-)

To dage før, om fredagen, havde jeg været forbi Skønhedsklinikken Dandanell i Roskilde,
og fået en spraytanning, så jeg kunne se bare lidt brun ud :-)

Makeuppen var meget enkel - som sædvanlig :-)
men LIIDT ekstra havde jeg dog på i form af en tynd streg på øjenlåget
med Urban Decay's Midnight Cowboy guld glitter eyeliner,
som jeg havde lånt af en kollega.
(Siden har jeg ENDELIG selv fået fat i den :-)
DEN er bare SÅÅÅÅÅ FLOT, især hvis man har lidt farve i ansigtet :-)




Velkomstdrinks er sat på bordet,
og alt er således klart.

I øvrigt en SKØN måde at holde fødselsdag på.
Vi kom ½ time før, og havde kun blomsterpynt med.
ALT andet blev ordnet af restaurantens personale!
SÅDAN skal det være!
SÅ dejligt afslappende :-)




OG SÅ KOM MINE GÆSTER :-)

Da alle var kommet og havde fået en velkomstdrink udleveret,
var det tid for mig til at byde velkommen :-)

Da alle jo ikke kendte hinanden valgte jeg at præsentere hver enkelt, som en del af velkomsttalen.

På den måde kunne jeg også få sagt noget personligt til hver enkel,
for dermed også at fortælle dem,
hvor glad jeg var for at de var kommet og fejre min fødselsdag sammen med mig.
(Ideen til dette fik jeg, da jeg var til min veninde Anne's fødselsdag i efteråret sidste år.)

Nøgleordene for dagens fødselsdag var
uformel, afslappet, masser af hyggesnak og god mad :-)
Og det var PRÆCIST SÅDAN DET BLEV,
og det var SÅ DEJLIG EN FØDSELSDAG :-)

Det er i øvrigt min mommie, der står over for mig,
og min søde lillebror kan I se i forgrunden med den hvide bluse :-)




Mine to dejlige børn ses i forgrunden.
Christian og Sofie.
Mine øjesten :-)

Mit guld :-)




Som I kan se var vejret PERFEKT!!
Sol og varme, hvilket betød at taget blev rullet ind,
så vi rigtigt kunne nyde det gode vejr.





Og her står de.
Min dejlige store dreng på snart 25 år, Christian,
og min dejlige datter på snart 13 år, Sofie.

Det ENESTE jeg ÆRGRER mig over i dag, og er SÅ KED AF,
er at jeg glemte at sørge for at der blevet taget billeder af Christian.

Han var nemlig så sød at tilbyde at tage billeder af alle gæsterne,
men jeg skulle jo have husket, at der OGSÅ SKULLE TAGES BILLEDER AF HAM!!!

Det er det eneste, som jeg fortryder fra dagen.
At jeg ikke havde tænkt på det, når jeg selv er så meget ude og tage billeder på mærkedage,
går over min forstand.
Men glemte det, gjorde jeg - desværre - buhhhhh :-(




Her ser i ryggen på dragten.
Så fin med bindebånd i nakken og ved lænden.

På billedet ser I min veninde Camilla fra mødregruppen, og veninden Anne med hendes Jens :-)




Et view ud over bordet med alle mine fine gæster :-)




Fødselsdagssang blev der også sunget,
og HVEM TROR I NØD AL OPMÆRKSOMHEDEN!!! :-) :-) :-)

Det gjorde MOI :-)




Jo, jo, det var en MEGET GLAD Jeanette, den dag.

Sikke jeg NØD det, og hvor var jeg GLAD for, at jeg valgte at holde fødselsdagen :-)

(Og det er altså guld eyelineren, der glimtrer på højre øje :-) )



Jeg var GLAD for ALLE mine gæster.
Min familie (både på min og på Henrik's side), mine veninder, min kolleger (som jo OGSÅ er mine venner og veninder), mine venner.

JA, ALLE SAMMEN.

Alligevel MÅ jeg lige vise dette billede ovenfor,
som min søn Christian tog.

Det er nemlig mine dejlige veninder fra folkeskolen!!!!!

Carina, som I ser til højre, var én af bedsteveninderne helt fra børnehaveklassen,
og som er hende, jeg referer til, når jeg snakker om den lille julemand,
der HVERT år - som det sidste - kommer på juletræet.
ELSKER DIG, CARINA :-)

Og til venstre Gitte, som gik i vores parallelklasse,
og som var min nabo siden 14-års alderen, tror jeg det var.
Det var Gitte's brudekjole jeg lånte, da jeg blev gift for snart 25 år siden!
Hun blev nemlig gift 4-5 år før mig med hendes Karsten, og fik i den anledning syet en RIGTIG askepot brudekjole,
og sagde dengang, at den måtte jeg også låne, hvis jeg ville, når jeg engang blev gift.
Da det så blev min tur, ville jeg KUN låne den brudekjole.
Ingen anden var jeg interesseret i :-)
ELSKER DIG, GITTE :-)

Desværre kunne min anden veninde fra folkeskolen, Mette, ikke komme.
Hun HAVDE forsøgt, men havde ikke kunne ændre et job, som allerede var planlagt lang tid i forvejen.
Sådan er det, når man er selvstændig.

Men her står vi:
Gitte, Carina og jeg :-)

Jeg er SÅ GLAD for det billede :-)




Her - blandt ALLE RYNKERNE - kan I se den fine guld eyeliner :-)




Gaver!!!
JEG ELSKER GAVER!!

Fik så mange og så fine gaver,
og er SÅ super, super glad for dem alle.

Lyngby vaser, mega mussel kopper, salat bestik, parfume, gavekort til matas, gavekort til Roskilde skønhedsklinik, Kay Bojesen figurer.
Ja, ALT MULIGT fint,
og ALT hvad jeg havde ønsket mig :-)

Her er det min søde svigerinde, Sanne, og Sofie,
som kigger på og hjælper til. 




Og se de smukke blomster i forgrunden.
ELSKER pæoner og rhododendron.

Og her bagefter er jeg bare SÅ GLAD FOR at jeg valgte at HOLDE min fødselsdag,
for det blev en helt, helt vidunderlig dag,
sammen med familie, venner, barndomsveninder fra skoletiden og kolleger.

En god bladning af det hele,
og jeg var så glad!!!
Den der glade og lykkelige følelse HELT NED I MAVEN, havde jeg :-)



En STOR dag, blev det,
og så pyt være med at jeg blev et halvt århundrede,
for det blev en dag fyldt med glæde, latter og dejlige, dejlige mennesker, i skønne, skønne omgivelser :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar