tirsdag den 21. februar 2017

Jeg har fået en ny interesse :-)




Jeg er blevet helt bidt af macrame,
eller knytte, som det hed, da jeg var barn :-)


Der ligger utallige DIY videoer på Youtube
(tak og lov for Youtube, for sådan én som mig, som er udpræget visuel :-) )
og masser af videoerne er for nybegyndere,
så det er bare at gå i gang.
 






 

Den lille væghænger på billedet var mit første forsøg,
og siden har jeg lavet en lidt større én af slagsen,
samt en plantehænger.

Og nu vi taler om plantehængere,
så kan jeg altså godt huske dem fra 1970'erne,
hvor jeg var barn.
De var vildt populære, og er på vej tilbage igen :-)


 

Denne udgave er lavet af almindeligt garn, som jeg havde hjemme,
men siden har jeg fået fat i noget ANORAKSNOR!!!
Ja, du læste rigtigt :-)
Troede nemlig at Stof og Stil da måtte have macrame-snor hjemme,
men IKKE TALE OM.

Det havde de sandelig ikke,
men en sød dame i butikken fortalte, at jeg sagtens kunne bruge deres anoraksnor,
og vupti, kom en sådan én ned i kurven, og med hjem.

For når jeg først har besluttet mig for at NU skal jeg altså knytte,
så KAN jeg altså ikke VENTE!!
Så må jeg i gang hurtigst muligt,
men det virkede heldigvis også helt, helt fint med anoraksnor :-)



Kan du se den?
Stor er den ikke, og eftersom den er hvid, og hænger på en hvid væg,
er den altså ikke vældig let at se,
men op skulle den altså,
så jeg kunne se, hvordan det ville tage sig ud
med sådan en væghænger i min stue :-)




På et tidspunkt, når jeg bliver god nok,
kunne jeg vældig godt tænke mig at lave denne flotte, flotte væghænger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar