mandag den 3. august 2015

På torvet i Roskilde - og et godt tip :-)






I dag har jeg taget hul på den sidste uge af sommerferien :-(
Hold op, hvor er de uger gået stærkt.


Det har ikke været det bedste sommervejr, vi har haft i ferien i år,
og jeg har da også fået en vældig grim forkølelse,
og døjer stadig med en frygtelig hoste,
som jeg åbenbart ikke kan komme af med.

Særlig slemt er det om aftenen og om natten,
så det er ikke meget søvn jeg har fået
de sidste mange, mange dage :-(
Købte ellers nogle piller på apotektet i mandags,
der skulle tage hosten,
men SØRME OM JEG IKKE FIK NÆLDEFEBER AF DEM!!!!

Har aldrig prøvet at have nældefeber før,
og hold op, hvor VAR det ubehageligt.

Straks jeg stoppede med pillerne,
(som overhovedet ikke hjalp),
forsvandt nældefeberen heldigvis.


Men det har ikke afholdt mig og la familia fra
at have nogle skønne oplevelser i ferien.

I lørdags var vi på vores ugentlige tur på torvet i Roskilde i lørdags.
Vejret var slået om, så solen skinnede og der var masser af mennesker alle vegne.
Så hyggeligt :-)







Jeg ELSKER at gå en tur rundt på torvet i Roskilde.
Henriks morfar (som blev kaldt oldefar af Henrik og hans søskende),
havde en stand her i MANGE år,
og i en årrække hjalp jeg til i boden hos ham.
Det var SÅ sjovt, og jeg har mange gode minder fra den tid :-)


Hvis man er til blomster og planter,
får I her et tip fra mig, om en SUPER GOD BOD på Roskilde torv :-)





Det er ham her, I ser på billedet.
Han har de SKØNNESTE blomster og planter I kan tænke jer,
og til YDERST rimelige priser!!!!!!!!!




Desuden VED han virkelig meget om alle hans planter,
så man får MASSER af gode råd til,
hvor planterne skal placeres i huset,
og hvor meget man skal vande dem.




Prøv engang at se denne flotte plante,
med hjerteformede blade.
ER den ikke skøn!!!!




Og endnu en god ting ved denne bod.
HAN TAGER IMOD DANKORT!!! :-)
Et plus for sådan én som mig,
der næsten aldrig har kontanter på mig.




Det var dagens tip fra mig til jer,
der er til blomster og planter :-)

Jeg købte selv to styk planter af ham :-)




Lidt længere nede af gågaden blev der spillet musik,
og det var faktisk rigtig godt :-)




Men nu SKAL I ellers se,
hvad vi også mødte :-)

EN IRSK ULVEHUND!!!!!
Kæmpestor var den, og UALMINDELIG sød og rar.




De øjne, altså.
Jeg blev forelsket LIGE PÅ STEDET!

Ihhhh, hvor VIL jeg gerne have sådan en dejlig hund,
og der var også MASSER af mennesker,
der ligesom Sofie og jeg ville hilse på ham
- og tage billeder :-)

Du kan læse mere om racen HER.




De havde også en 'lille' hvalp.
Den sidder UNDER maven på den store hund :-)
ER det ikke sødt???

Desværre nåede jeg ikke at tage et billede,
da Freja-pigen og den irske ulvehund hilste på hinanden.
Freja var også HELT VILD med ham,
og ville hele tiden derhen :-),
og han stod bare stille og roligt,
og tog al virvakken med ophøjet ro :-)
og var så sød ved Freja-pigen :-)




Det var sjovt at se denne kæmpehund og så lille Freja
ved siden af hinanden :-)




En pilea blev det til
- til samlingen :-) -
og FLOT er den.




Her et billede ovenfra,
så I kan se, HVOR FLOT den er.
Skal lige have fjernet kalkpletterne på bladene
forsigtigt med vådt papir.
Det må blive senere i dag, jeg får gjort det,
når vi har hentet lille Freja-pigen,
som vi har afleveret til hvalpetrimning.
Er SÅ spændt på at se,
hvordan hun ser ud.




Og her den anden plante,
som jeg med skam må indrømme,
at jeg ikke kan huske navnet på :-)

Til gengæld kan jeg huske,
hvordan jeg skal passe den,
og det er jo det vigtigste,
trods alt :-)




Den har fået plads her på den væghængte reol i stuen.
Ser vældig fint ud, synes jeg :-)




Den kønneste lille blomsterranke har denne plante.


Nå, nu er det ud af døren.
Vi skal hente Freja hos hundefrisøren,
og er VIRKELIG MEGET SPÆNDT PÅ,
hvordan hun ser ud.

Jeg var ellers ikke meget for,
at hun skulle til hundefrisør.
Synes nemlig hun ser SÅ SØD UD med sin pjusket pels,
men det anbefaler man altså
at ruhåret gravhunde får en trimning.

Nu får vi se, om det er noget vi fortsætter med,
for hundefrisøren sagde, at man IKKE BEHØVEDE det,
hvis hun alligevel ikke skulle bruges til jagt,
OG DET SKAL HUN I HVERT FALD IKKE.
JEG HAAAAAAAAAAAADER JAGT.

Freja skal blot være vores lille kælepotte,
og ikke læres op i at jage andre dyr, bl.a. ræve!!!
Det er HELT SIKKERT!!!!
Ufffffff og fy da.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar