mandag den 27. juli 2015

Store plantedag






Sofie og jeg er netop kommet hjem fra min mor.
Dvs. jeg er hjemme.
Sofie blev nemlig sat af hos en veninde,
som bor på en gård ikke så langt fra os.

Vi har netop været oppe på Roskilde station,
og sige farvel til Sofie og Christian's kusine, Charlotte,
som har været på ferie hos min mor.
DEN SØDESTE, SØDESTE pige er Charlotte.
Min lillesøsters ældeste datter,
og mit gudbarn :-)
Håber snart at se hende igen :-)





Jeg har rigtigt fået plantet i dag.
Denne plante købte jeg i dag i Roskilde i min ynglingsblomsterbutik på Algade,
(kostede kun kr. 38,-!!!),
 og blomsterkrukken er fra Kvickly i Roskilde til kr. 35,-!! (hermed et tip :-)).




Når man planter blomster (grønne planter er det jo egentlig),
hører der sig kaffe til :-)

Den høje plante bagerst blev omplantet i en større potte,
er er således ikke en ny plante.




Disse små stiklinger fik jeg af min mor i dag.
Jeg er MEGET spændt på, om de overhovedet vil vokse.
Vi får se. Det er jo en del af spændingen med stiklinger :-)




Bagerst til højre ser man én af de i alt to pletter i luften, jeg har.
Den har længe trængt til en større potte,
så det fik jeg også klaret samtidig.
Vældig dejligt.

Selvom jeg synes at pletter i luften er flotte,
er de bare ALT FOR TØRSTIGE til min smag.
De skal vandes HVER dag,
og det er ellers ikke liiige mig.
Nu får vi se, hvor længe de holder.

Nu har jeg fordelt dem i stuen og køkkenet,
og her står de så fint og pynter.

Så er jeg klar til at rode gemmerne igennem 
for at finde nogle lærreder frem til Sofie og jeg.
Vi skal nemlig på malerkursus på Frederiksberg hos Margit
de kommende to dage.
Uhhhh, hvor vi begge glææææææææææææder os :-)


Vi ses :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar