torsdag den 16. april 2015

Nighty, nighty with a good book





Liiidt sent indlæg blev det i dag,
men det har også været en travl dag.

MEGET SPÆNDENDE,
da jeg var på et SUPER, SUPER godt kursus i dag :-)
Elsker at lære nyt og møde nye mennesker.

Men nu er det tid til at tørne ind,
og det skal blive så godt.





Er virkelig glad for mit sengetøj fra Casa De Luxe.
Det er så behageligt at sove i,
og så gør det heller ikke noget, at det også er smukt at se på :-)





Lidt blomster måtte der til.
Tænk at man allerede nu kan købe de smukkeste pæoner.
ELSKER den blomst.




Vil lige reklamere for en super spændende bog.
Det er en selvbiografi af forfatteren Margit Sandemo,
som jeg siden starten af 1980'erne har været en MEGA STOR FAN AF :-)




Margit Sandemo har bl.a. skrevet 'Sagen om Isfolket',
og jeg tror at jeg har læst SAMTLIGE 47 bind mere end 100 gange!!
og så er det ikke engang løgn :-)

Enkelte bøger er desværre ikke paperback udgaven fra 1980'erne,
så her har jeg været nødt til at købe de senere oplag.
Men sådan må det jo være,
når man VIL have hele serien, og ikke længere kan støve førsteudgaverne op.

Bøgerne har fulgt mig siden teenagetiden,
og har været med i samtlige flyttelæs
siden jeg flyttede hjemmefra som 18-19 årig.

I en årrække var de pakket ned i en papkasse på loftet,
men i dag ligger de fint beskyttet i en skuffe i den sorte kommode,
som står i stuen, og der bliver de!!

Så jeg let få fat i dem, når trangen kommer over mig
til ENDNU engang at læse serien :-)






Margit Sandemo har en fantastisk fortællerevne.
Hun beskriver personerne så levende, at jeg ligefrem kan se dem for mig.

Hun er humoristisk, (selv)ironisk, kærlig, medfølende, fantasifuld og frem for alt en spændende personlighed,
og hun er nok den person, jeg ALLERHELST ville møde i virkeligheden.
TÆNK at sidde og snakke med det kloge menneske!!!
Jamen, det ville være stort :-)

Bøger er det bedste i verden,
og nogle bøger er bare for livet,
hvilket Margit Sandemo's 'Sagen om Isfolket' er for mig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar