søndag den 15. februar 2015

A sad and tragic day in Denmark





Jeg havde planlagt at vise billeder 
af bl.a. den fine stemmeseddel,
som Sofie og jeg lavede i går,
op til børnenes MGP,
og af noget af det fine tøj og støvler,
jeg købte i USA,
men det bliver ikke i dag!!!

For i dag er en sorgens dag i Danmark.
2 mennesker dræbt og 5 sårede.

Terroren ramte Danmark i går eftermiddags.
Den formodede gerningsmand blev heldigvis stoppet
af vores dygtige politi her til morgen.

Tilbage står vi chockeret og i sorg over
de mennesker, som måtte lade livet,
pga. en galnings handlinger.

Mine tanker går til de pårørende til de dræbte,
Det gør mig så ondt på deres vegne,
og jeg føler med jer i jeres ubeskrivelige sorg.

Samtidig en kæmpe stor tak 
til vores dygtige politi og efterretningstjeneste,
som ufortrødent og med stort mod og visdom arbejder 
for at beskytte os alle i Danmark.
Jeg ønsker det bedste for de sårede politimænd,
og I skal vide,
at vi er taknemmelige for at I passer på os.

Det er i sandhed en meget, meget trist dag i Danmark.




2 kommentarer:

  1. Dear Jeanette,
    I have seen the news in television, and I was chocked with it.
    In Portugal we see Danmark as a safe country.
    Be strong.
    Love
    Rosa

    SvarSlet
  2. Thanks, dear Rosa. It was quite a chock suddently to see something as awfull like this happen in your own country. Not something you will ever forget - nor should it be forgotten. Things like this, which are happening around the world, should be stopped - once and for all.
    Love Jeanette

    SvarSlet