lørdag den 23. august 2014

En bliver til to






Vågnede her til morgen op til solskin.
En anelse blæsende og noget køligere,
men, men, men solen er fremme,
og det er dejligt :-)





Jeg er så glad for min fine aloe vera plante,
som jeg har fået af min svigermor.
Den er så fin,
og er så god til at sætte nye skud.

I går skulle det så være.
Nu skulle jeg i gang med at plante ét af skudene over i en ny krukke.
Jeg forsøgte dog først at google lidt om det på nettet forinden,
så jeg ikke fik gjort noget forkert,
men fandt ikke rigtigt, hvad jeg søgte.

Det endte så med, at jeg bare gik i gang.
OG DET GIK FINT :-)




Forsigtig skilte jeg det lille skud fra moderplanten,
og satte den over i krukken,
som jeg forinden havde fyldt med legakugler i bunden og jord ovenpå.
Jeg pressede med let hånd jorden ned omkring planten,
og vupti, så var den færdig.






Er den ikke fin?







Nu bliver det spændende at se den vokse sig (forhåbentlig) stor og stærk.

Det er altså virkelig sjovt selv at formere sine planter,
frem for altid blot at gå ned og købe dem fiks og færdig.

Nu må jeg hellere videre i dagens program.
Reception venter,
og for at få lidt gang i den,
så hører jeg lige nu min SUPER GODE musik, 
jeg har på min iphone på fjernsynet,
og der er skruet HØJT OP,
så nu er det bare at gribe dagen, alle sammen :-)


Vi ses

Ingen kommentarer:

Send en kommentar