onsdag den 13. august 2014

Catching a dream






Denne smukke drømmefanger
købte vi forrige år i Bulgarien.

Den hænger normalt over Sofies seng,
og hun er MEGET glad for den,
og er sikker på, at den fanger onde drømme :-)




Jeg har endnu ikke fået renset lampen,
som jeg fandt i sidste uge.

Jeg er nemlig ikke sikker på,
hvordan man skal behandle messing.

Er der nogen, som ved det,
(og gerne med noget, man i forvejen har i huset)
vil jeg blive MEGET GLAD,
hvis du skriver det i kommentarfeltet til mig.

Jeg er nemlig liiiidt på herrens mark, her :-)




Farverne på drømmefangeren passer bare så fint til mit kære billede,
og hvis det ikke var fordi Sofie sagde NEJ!!!!,
så måtte den gerne hænge her i et stykke tid.




Smukke fjer, og smukke perler.
Jo, den ER fin, er den!




Her ses det T Y D E L I G T,
at den trænger til at blive renset grundigt.

Men ser man bort fra det,
så er det såååå fint med de krummelurer på lampen.

Det kan jeg virkelig godt lidt ved den.





Jeg gogglede lidt på nettet,
for at finde drømmefangerens betydning,
og fandt følgende på Aquarius:



Drømmefangeren er et traditionelt indiansk håndarbejde, 
som oftest laves af pilekviste, som er formet til en ring. 

Inde i ringen flettes et edderkoppespinds lignende net, 
som dekoreres med hellige genstande eller genstande,
som har personlig betydning for ejeren. 

Mange drømmefangere er også pyntet med fjer og perler i forskellige farver.
Perlen, stenen eller hullet, 
som sidder centralt i drømmefangeren, 
symboliserer stedet hvor ens drømmetotem sidder 
og beskytter ejeren mod al negativitet og mareridt. 

Som navnet antyder, anvendes drømmefangeren til at fange de drømme,
som ejeren af den har under sin søvn. 
 
Den hænges over ejerens hovedpude,
og sørger så for at de dårlige drømme mv., bliver fastholdt i nettet,
og bliver opløst ved solopgang. 

De dejlige drømme og positivitet vil til gengæld glide ned af fjerene og ned til den sovende. 

Det siges at hvis man vender drømmefangeren omvendt, 
vil det være mareridtene som glider ned til den sovende!


Jeg må vist have fat i min egen drømmefanger, tror jeg :-)

Inden jeg kørte hjem efter arbejde i dag,
var jeg lige et smut forbi fitnesscentret og træne.

Hold op, hvor er jeg bare blevet glad for det :-)
Det er super hurtigt,
og allerede efter ca. 30 minutter (inkl. opvarmning)
er jeg ude af døren igen.

Liiiige mig :-)

Her til aftenen bagte jeg igen en portion knækbrød.
Vi er blevet helt afhængige af dem her i det lille casa.
De både smager super godt,
og mætter fantastisk godt.

Ville bare ønske at jeg kunne købe STØRRE poser
af alle de frø og kerner,
der skal bruges.
Det ville være nogett nemmere.

Nu er det tid til at slappe lidt af,
og tænk det er weekend om 2 dage!!!!
Og så skal vi se Christian igen :-) :-) :-)


Jubiiiii


Ingen kommentarer:

Send en kommentar