tirsdag den 20. maj 2014

Lidt morgenpics fra haven






Var ude tidligt i morges og
tog nogle billeder af min fine, fine chokoladeblomst,
som jeg købte i går.





Min lilla parasol er i år skiftet ud med en sort én af slagsen.
Ser faktisk også rigtig fin ud med den farve :-)

Da vi kom hjem med den, fandt vi ud af,
at der sidder nogle diodelys indeni
så om aftenen lyser den flot op :-)
Nå, så prøver vi blot det med.
Mon ikke også at vi bliver glade for det.




Mine fine silkepæon er også begyndt at blomstre.
Den er virkelig en meget, meget smuk blomst, synes jeg.




3 kommentarer:

  1. Dear Jeanette, your flower pot is very different from the usual ones, but I like it so much. I am searching here , but I can't find
    like yours.
    Love
    Rosa - Portugal

    SvarSlet
  2. Hello dear Rosa
    Thanks :-) It's a genuine paeonia and it's called Paeonia lactiflora 'Karl Rosenfield'. It blossom in june and july, but since we have had a warm spring here in Denmark, it already blossomed in may. I really do love paeonies, and have two different kinds in my garden. Would love to have many more paeonies :-)
    Love Jeanette

    SvarSlet
  3. Hello again Rosa
    Perhaps you were referring to the flower in the two first pictures? Anyway, the flower is called cosmos atrosanguineus, and is VERY popular in Denmark. I had my first one last sommer, and I simply love it.
    Love
    Jeanette

    cosmos atrosanguineus)

    SvarSlet