torsdag den 10. april 2014

Buhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh





Jeg er ked, MEGET ked af det :-(





De sidste 3 dage har jeg haft vældig, vældig, vældig ondt i den ene side af kæben.
Jeg troede at det skyldtes at jeg havde bidt tænderne hårdt sammen under søvnen,
og tænkte hele tiden, at det gik nok over.

Jeg fyldte mig blot med piller til at tage smerterne, og tænkte:

I MORGEN ER DET SIKKERT GÅET OVER!!!!!

Ja, hvordan man kan tænke sådan, har jeg INGEN ide om.
Men det gik IKKE over, og det GJORDE FRYGTELIG OOOOOONDT!!!!

I går tog jeg så mod til mig på vej hjem i bilen fra Middelfart,
og fik ringet til tandlægen og fik en tid til på mandag.
Imidlertid var det så slemt i nat,
at jeg ringede til tandlægen i dag (stærkt tilskyndet af mine søde kolleger) og fik en akut tid.

BUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
og så var det min søde, søde tandlæge Lone sagde:

'Du har fået en ordentlig betændelse i den tand,
du for nogle år siden fik rodbehandlet'.

(Tænk, jeg kunne ikke engang huske, at jeg havde fået en tand rodbehandlet.
Det gør da ellers VÆLDIG, VÆLDIG ondt, gør det ikke?)

'Du får penicillin og smertestillende i dag,
og så viderehenviser jeg dig til en kæbekirurg i Himmelev'

EN KÆBEKIRURG!!!!!!!!!!!
Hjælp, er det ikke noget, som du kan ordne????
Og liiiige nu???

'Kæbekirurgen vil afgøre, om du kan 'nøjes med' at få opereret rodenderne væk,
eller om han skal fjerne hele tanden'.

Hvábá, HAVE FJERNET TANDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jamen, jeg er da kun 46 år (bliver snart 47 år).
Jeg kan da ikke gå TANDLØS rundt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hvor FRYGTELIG KOMMER JEG IKKE TIL AT SE UD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Altså, HEEEEEELT ÆRLIGT!!!!!!!
Ét er at være udstyret med en L A N G næse, STORE ører,
rynker, der simpelthen VRIMLER frem,
hår de særeste steder,
være afhængig af læsebriller,
som oven i købet sætter sig fast i håret hver gang jeg tager dem af,
få hedeture (som heldigvis forsvandt igen da jeg havde den frygtelige influenza i februar i år,
så det nåede jeg heldigvis kun at 'få fornøjelsen af' i et par måneder).

Men noget andet er AT FÅ TRUKKET TÆNDER UD!!!!!!!!!!!!!

Ja, så KAN det vel ikke blive meget værre, tænker jeg lige nu :-(
BUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Og så VED JEG JO GODT, at der kan ske meget, meget værre ting.
Men for mig - lige nu - er det 
NOGET GANSKE, GANSKE ANDET AT FÅ TRUKKET TÆNDER UD!!!!!!

Det VIIIIIIIIIL jeg ikke!
Ikke TALE OM!!
Slut prut finale!!!!

Den møjtand kan bare se at bringe sig selv i orden,
og det er MED DET SAMME.

Sådan!!!!

OG SÅ SNAKKER VI IKKE MERE OM DET!!!!!!!!






Næææ, nu vil jeg meget hellere slutte denne sørgelige historie af med noget fint.

Noget meget fint, meget yndigt og meget prinsesseagtigt.

Nemlig at vise jer billeder af den smukke, smukke buket jeg fik i lørdags,
da jeg var speaker ved årets gymnastikopvisning i vores lokale hal.



.
ER DEN IKKE SMUK?




2 kommentarer:

  1. God bedring med tannen! Krysser fingrene for at du får beholde den i mange ti-år ennå!

    Mvh HildeSu, Norge

    SvarSlet
  2. TAK, HildeSu. Jeg er SIKKER på at det hjælper :-) Går bedre i dag efter jeg har fået penicillin og fået noget smertestillende, der hjælper. Er super, super nervøs for, hvad det ender med. Jeg lider desværre af tandlægeskræk, så jeg er ikke den modigste, når det kommer til tandlæger. Glæder mig MEGET til at det er overstået :-)
    Rigtig god påske :-)
    Kh
    Jeanette

    SvarSlet