tirsdag den 24. december 2013

Selvfølgelig endte det igen i år med ....



et hvidt julebord 
- surpriiiiiiiiise :-) -

Jeg PRØVEDE virkelig i år.
Havde lagt den mørkegrå dug frem, fundet fine guldstjerner til bordet,
gik i gang med at dække bordet, meeeen det fik ikke den helt rigtige julestemning frem i mig.

Der var ikke andet at gøre end at finde strygebrættet frem, 
og gå i gang med at stryge min fine, hvide Tine K juledug,
og sååååå var den der; stemningen som jeg gerne ville have frem :-)

Hvide juletræer klippet ud af almindeligt hvidt printerpapir
pynter på hver tallerken med en grengren, hvor der ligger et lille agern med glimmer ovenpå.
Enkelt og fint og liiiiige mig. 




 

 

 


Julekjolen er kommet på, håret er sat og nu er La Familia bare så meget klar til juleaften.

I går blev andet stegt, så den kun lige skal varmes op i dag, 
og de små kartofler til de brunede kartofler kogt og pillet.

I dag skal så kun laves flæskestegene, og så er vi klar med julemiddagen, som VI elsker den.
Ganske traditionel julemiddag med and, flæskesteg, brunede kartofler, rødkål og hvide kartofler.
Til dessert har farmor også igen i år lavet hendes super gode hjemmelavede risalamande,
og mandelgaven har hun også sørget for.

Christian er på arbejde til kl. 15.00, og henter farmor på vej hjem.
Kl. 17.00 skal Birgit hentes, og mon ikke også at julemanden kommer forbi igen i år.
Ja, det er altså hvis børnene har været søde og rare HEEEELE året.
(Det er godt at det ikke er de voksne, der skal være det, 
så var der måske nogle stykker, som ALDRIG fik besøg af julemanden 
- og hvor trist ville DET ikke lige være:-) ) -

Nu vil jeg slutte dette indlæg med at ønske jer alle fra bloglandet

en rigtig glædelig jul

2 kommentarer:

  1. Kære Marie
    Tusinde tak :-) og glædelig jul til dig også. Desværre fik jeg jo ikke set din fødeby i dagslys, men vi har allerede besluttet at vi vender tilbage igen til sommer.
    Kram Jeanette

    SvarSlet