mandag den 9. december 2013

Nu er mit lille juletræ endelig i hus



I går fik jeg endelig købt mit lille juletræ - lidt sent i år, men pyt. 
Nu er det her :-)


De sidste 3 år har jeg nemlig haft mit helt eget lille juletræ, som altid står ude i gangen, 
pyntet som JEG vil have juletræet, hvilket ofte er hvidt og sølv :-)

Her blev det dog MEGET hurtigt pyntet,
for jeg skulle ud af døren kort tid efter, så måske det ændrer sig i løbet af ugen - vi får se :-)


Elsker min Karen Blixen sølvstjerne fra Rosendahl,
som jeg synes er den smukkeste topstjerne til et juletræ.

Her er den dog for stor til dette lille træ, så


det endte i år med at bliver glimmerstjernen i stedet for,
og her i selskab med min lille sølvfarvede julefugl købt i Bahne for nogle år siden.


Små søde kugler hører sig også til, her i sølvglimmer.


I mange år var vi jo kun Henrik, Christian og jeg, og de to var IKKE synderligt interesseret i,
HVORDAN juletræet var pyntet, blot der var ét :-)

Det er imidlertid ikke længere tilfældet efter Sofie kom til, 
og omkring 6 års alderen begyndte hun at sætte sit præg på juletræet.

'Altså, mor, et juletræ SKAL også have røde kugler. Det er kedeligt med kun hvidt og sølv'.
Hmmmmmrrrf, jeg KAN altså IKKE lidt rødt!!! - overhovedet.

Så vi er gået på kompromis - jeg har mit helt eget lille juletræ i gangen, som jeg SELV pynter,
og familiens juletræ i stuen pynter Sofie og jeg så sammen :-)

Det fungerer helt fint :-)


En værre drillepind, er min Sofie ind imellem :-)


Og her sidder hun lige så fint og smiler til hendes mor :-)


Jeg ELSKER mit lille juletræ, og jeg elsker lyset fra træet.
Det er så hyggeligt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar